Маратонки по ваш избор

Old Skool

През 1977 г. се ражда една емблематична обувка, която донякъде определя бъдещия облик на Vans. За първи път днес можем да видим толкова добре позната и значима ивица отстрани на маратонката, която се е превърнала в отличителен белег на марката. През 80-те години на миналия век става все по-популярно персонализирането на обувки и аксесоари. Може би с обикновен маркер. Това довежда Стив Ван Дорен до идеята да създаде версия на старите училища в цветова комбинация с много различни материали и оформления, които да отразяват индивидуалността на притежателите им. Vans винаги се е опирала на творчеството на художниците и е процъфтявала благодарение на тяхната готовност да излязат извън вселената на Ван. През 90-те години на миналия век, благодарение на сътрудничеството с марката Marc Jacobs, която принадлежи към сферата на висшата мода, Old Skools успява да се отдаде на издания от първокласни материали, топ модели и особено на малки лимитирани серии. Скоро след това започва дългогодишно приятелство с Supreme, което продължава и до днес. Освен скейтърите и художниците на графити, тези специфични Vansky харесват и пънк рок групите, които носят невероятна видимост директно от сцените и разпространяват информация за тях в САЩ.

Vans

Компанията Vans е основана в Анахайм, Калифорния, от Пол Ван Дорен заедно с партньорите му Джим Ван Дорен, Горди Лий и Серж Делия. Първоначално марката е наречена Van Doren Rubber Company. На 16 март марката открива първия си магазин и в същия ден 12 клиенти закупуват обувки, известни сега като модела "Authentic", който се характеризира със семпъл дизайн от платно и лепкава гумена подметка. Марката изпитва и финансови предизвикателства поради засилената конкуренция и променящите се предпочитания на потребителите. Днес тя е една от най-ценените марки за улично облекло с богата история, особено в общността на скейтърите. От силната си връзка със спорта Vans открива закрити скейтпаркове, известни като "House of Vans", на различни места, предоставяйки на скейтбордистите пространства за тренировки и участие в културни събития. Въпреки че скейтбордингът остава в основата на нейната идентичност, Vans разшири продуктовата си гама, включвайки различни shoe styles, apparel, accessories, и сътрудничества, които отговарят на широк спектър от стилове на живот и модни предпочитания.