Марката GAP е основана през 1969 г. от Доналд Фишър и Дорис Ф. Фишър в Сан Francis, California. Името "GAP" първоначално означава "The Generation Gap" (разликата в поколенията), което отразява фокуса на марката върху обслужването на различни възрастови групи. В първия магазин, открит на Ocean Avenue в Сан Francisco, се продават предимно дънки и музикални записи. Основният показател за марката е нейното лого. Това е емблематично квадратно лого с надпис "GAP" в бял цвят. През годините това лого е претърпяло няколко промени, но класическият дизайн остава един от най-разпознаваемите в света на модата. GAP предлага широка гама от дрехи и аксесоари, включително дънки, тениски, пуловери, рокли, връхни дрехи и др. Те обслужват мъже, жени и деца. Освен това продуктовото им портфолио включва и няколко модела маратонки. Двата основни приоритета на тази компания са да направи модата достъпна и непринудена. Техните семпли дизайни са обиколили света. Компанията GAP дори направи революция. Революция, наречена "революция на каките". Причината за това е популяризирането на панталоните каки от GAP, които се превърнаха в основна част от гардероба на много хора.